martes, 24 de marzo de 2020

Proposta d'activitats i recursos de música





Estimades famílies, per tal que tingueu una guia bàsica de com funcionem a l’aula de música, adjuntem algunes propostes que vos serviran per a que les xiquetes i els xiquets puguen realizar activitats relacionades amb l’àrea durant les pròximes setmanes.

Els tres blocs de continguts que es treballen a classe són:
1. ESCOLTAR
2. LA INTERPRETACIÓ MUSICAL
3. LA MÚSICA, EL MOVIMENT I LA DANSA

Tots són importants per tal d’assolir els continguts de l'àrea, i desenvolupar les competències artístiques i musicals fonamentals per al desenvolupament dels infants. És per això que vos convidem, com sempre, a treballar els continguts de manera activa i, per tant, allò més important que podeu fer a casa és:

● Realitzar una escolta activa de peces variades, és a dir, escoltar diferents tipus de música (desde popular valenciana, infantil, clàssica, pop, rock...evitar reggaeton pel vocabulari sexista que utilitza) i gaudir d'ella.

 ● Veure algún concert
 https://www.digitalconcerthall.com/es/home
 i identificar les diferents famílies d'instruments.

● Millorar i tindre cura de la tècnica vocal per tal d'aconseguir una expressió vocal ajustada i afinada, és a dir, cantar molt i intentar passar-t’ho d'allò més bé (qui canta el seu mal espanta!). Podeu trobar al YouTube karaokes que us ajudaran.

● Interpretar obres amb flabiol o qualsevol instrument que tingueu a casa, per a millorar la tècnica instrumental i la interpretació. Podeu treballar també el vostre llibre de flabiol, repasant o mirant noves cançons. Al YouTube podeu trobar videos amb partitures de cançons que us agraden. A més a més, podeu construir un instrument senzill amb material reciclat.

● La colla d’À Punt també ens ofereix un fum de cançons i activitats per als més menuts: https://apuntmedia.es/va/la-colla

 ● Durant aquests dies l’Orquestra Filharmònica de Berlin obri el seu espai digital i ofereix gratuïtament el seu contingut. Dediqueu una estoneta a escoltar aquesta meravella d’orquestra, és espectacular: https://www.digitalconcerthall.com/es/home

● Rhythmic village-Aprende música, app per a repassar el llenguatge musical.

● Aprende música-leer notas, per a llegir les notes d'una partitura.

● En aquest bloc trobareu activitats i materials distribuïts per cursos: http://artero.educaconmusica.com/

 ● Spotify. La famosa plataforma de música online ens permet escoltar infinitat de cançons de tots els estils i gèneres: https://www.spotify.com/es/

● YouTube Kids. La plataforma de vídeos per als més menuts: https://www.youtube.com/kids/

● Videos interessants a YouTube amb músics, cantants, coreògrafs, percubodies , jocsrítmics...
○ https://www.youtube.com/watch?v=0wuh7NPeB6Q ○https://www.youtube.com/watch?v=B2UcIaIe2xE&list=RDB2UcIaIe2xE&start_r adio=1&t=48
○ https://www.youtube.com/user/SantiSerratosaSSM
○ https://www.youtu.be/XzhbdhvYrks ○ https://www.youtu.be/J1TbhX-4s7I

● També podem aprofitar per buscar i descobrir grups de música i cantants que no coneixem. Vos fem algunes propostes perquè investigueu per YouTube i Spotify, segur que trobeu música molt interessant: El Diluvi -Aspencat- Txarango -Obrint PasDani MIquel -Pep “Botifarra”Guillem Roma

● Podeu utilitzar aplicacions mòbil per descarregar les cançons que més vos agraden al vostre dispositiu: SONGLER pot ser una bona opció.

● Podeu utilitzar la següent web per tal de repassar tots els continguts més teòrica de l'àrea: https://aprendomusica.com/

● L’ESCOLA CANTA 2020. Cantata per a cor infantil i banda: “El cor de la Terra” https://portal.edu.gva.es/cefireae/va/2019/12/09/lescola-canta-2020-el-cor-dela-terra/


►Aquesta proposta va dirigida als alumnes de 5é.
 ● Una proposta d’ ESCOLA VALENCIANA: ESCOLA A CASA! Amb cançons, pel·lícules, llibres, dibuixos animats…!!! https://escolavalenciana.org/escolaacasa/

Més idees i ferramentes per a realitzar activitats musicals durant aquests dies https://www.mariajesusmusica.com/inicio/ideas-y-herramientas-para-facilitarlas-tareas-musicales-durante-la-suspension-de-lasclases 

No hay comentarios:

Publicar un comentario